Tuvalet ihtiyacı varken sıkışık abdestle namaz kılmanın mı daha doğru yoksa yeniden taze abdest alarak mı kılmanın daha doğru olduğunu sizler için araştırdık. Sıkışık abdestle namaz kılmanın mekruh olduğunu söyleyen Peygamberimiz (SAV)'in sahih hadis-i şerifi ise şu şekilde:
Allah (c.c)'un rızasını gözeterek kılınan bir namaz; fazilet açısından oldukça üstün olup günahlarımızı temizlerken, baştan savma sırf borç demek için kılmak olsun diye kılınan bir namazın Allah katında bir değeri de yoktur. Namaza durulacağı zaman ilahi huzurunda karşısına çıkılacağı ve buna göre de huşu ve ihlas içerisinde olmak gerekir. Bu nedenden dolayıdır ki; kişi namazda isterse dünyadaki en önemli problemi olsun hiçbir düşünceyi aklında meşgul etmemelidir. Aksi takdirde dünyevi meseleler düşünülecek ve namazda huşudan çıkılacaktır. Örnek verecek olursak eğer zaman daralmadıysa oruçlu kimsenin iftar vaktinde orucunu açmadan namaza durması uygun görülmemiştir. Buna eşlik edebilecek bir diğer durum da hemen hemen hepimizin namaz vaktine denk geldiği tuvalet ihtiyacıdır. Tuvalet gereksinimi de namazda dikkati dağıtıp huşuyu engelleyeceği için o halde ısrarla namaza durmaya çalışmak mekruhtur.
- Abdest bozulmasın diye tuvalet ihtiyacını tutmaya çalışarak kılınan namaz MEKRUHTUR!
- Cemaat sevabı gidecek olsa bile sıkışık abdestle namaza durulmamalıdır.
- Yalnızca cenaze namazında ve namazın vakti geçiyorsa sıkışıkken kılınabilir.
TUVALET İHTİYACI VARKEN NAMAZ KILMAK MEKRUH MU?
Sıkışıkken namaz kılmanın mekruh yani harama yakın davranışlardan biri olduğu bilinir. Namazda kalbi ve zihni meşgul eden durumlardan biri olan sıkışıkken namaz kılma durumu namazın sevabını da yitirmektedir. Öyle ki Sevgili Peygamber Efendimiz (SAV), idrarı sıkışık durumda iken ya da yemek varken namaza duran kimsenin namazının faziletinin tam olmayacağını ifade etmiştir. (Müslim, Mesâcid, 67).
NAMAZDAYKEN TUVALETİN GELMESİ HALİNDE NE YAPILMALI?
Namaz esnasında abdest sıkışıklığı zorlarsa namazı tamamlamak yerine namazı tamamen bozmak çok daha doğrudur. Tek başına kılmaya göre 70 kat daha faziletli olan cemaat sıkışık abdestte terk edilmelidir. Çünkü sevabı eksik şekilde namaz kılmaktansa sünneti kaçırmak evla olarak görülmüştür.
Sadece namaz vaktini ya da cenaze namazını kaçırmamak için böyle sıkışık hâlde namaz kılmak mekrûh olmaz. (İbn-i Âbidîn)
DÜZGÜN 3 yıl önce
sağolsun işverenler sayesinde koşturmaktan yemeği zor yiyoruz.namazın günahı boyunlarına.
Abdurrahman 2 yıl önce
Allah rızka kefil